Evo koje namirnice poboljšavaju pamćenje



Foto: Pixabay

Naučnici su izdvojili 5 namirnica za koje smatraju da su idealna „hrana“ za mozak.

1. Orasi

Orasi i orašasti plodovi sadrže zdrave masti. Monozasićene masne kisjeline mogu pozitivno utiču na pamćenje. Ali, i kod unosa ovih namirnica ne treba pretjerivati. Preporučena dnevna doza je 13 grama. Treba da imate na umu da su orašasti plodovi visokokalorični.

2. Crna čokolada

Čokolada sa visokim procentom kakaa poboljšava dotok krvi u mozak, smanjuje nivo stresa i preporučuje se ljudima koji imaju tremu. Jedno istraživanje je pokazalo da ljudi koji jedu čokoladu barem jednom nedeljno bili su bolji na testovima kognitivnih sposobnosti od onih koji rijetko u njoj uživaju.

U studiji, objavljenoj u časopisu „Appetite“ učestovalo je 968 ljudi u dobi od 23 do 98 godina.

Naučnici vjeruju da bi redovno uzimanje kakao flavanola moglo biti jedan od nekoliko činilaca koji objašnjavaju kognitivne dobrobiti koje pruža čokolada.

3. Losos

Losos u sebi sadrži visok procenat dobrih masti, što ga čini izvrsnim izvorom vitamina D. Jedna porcija lososa obazbijediće vam oko 80 % dnevne preporučene količine vitamina D.

Odličan izvor vitamina D, omega-3 i drugih masnih kiselina, losos pomaže u smanjenju krvnog pritiska i podržava zdravlje srca.

Istraživanje je pokazalo blagodati omega-3 masnih kisjelina u rješavanju anksioznosti, depresije i potencijalnom pomaganju u poboljšanju mentalnog zdravlja žena srednjeg veka.

4. Borovnica

Borovnica jača kosti, poboljšava vid, održava koncentraciju, jača mozak. Regeneriše kožu i snižava povišen šećer u krvi. Borovnica je jedan od najvećih prirodnih antioksidanata i u svom sastavu sadrži veliku količinu vitamina, minerala i oligoelemenata.

Kao voće bogato antioksidantima, borovnica usporava starenje cijelog tijela, pa je bez pretjerivanja možemo nazvati eliksirom zdravlja i mladosti.

5. Brokoli

Povrće koje odlikuje malo kalorija i masnoća. Sadrži vitamin K koji je izuzetno važan za kognitivne sposobnosti. Pored toga sadrži i holin, natrijum i folnu kiselinu koji pozitivno utiču na proces pamćenja.

Pored pozitivnog djelovanja na moždani sistem, ima sjajan efekat i na kardiovaskularni, imunološki i sistem za varenje.



Komentari

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Povezani članci


Pratite nas i putem iOS i Android aplikacije

Jadran Novi® 2022. All rights reserved. Made By


Adria Management Services

Home
Vijesti
Radio
Pretraga