Jadransko-jonski auto-put: Za svaki ugovor poštovati pravila EU



Autoput

Nakon sastanka s predstavnikom kompanije Bechtel Endrjuom Patersonom, ministar Milojko Spajić najavio je potpisivanje memoranduma kojim će početi, kako je kazao, formalizacija svih dogovora

”Prvi projekat koji je vrlo značajan za Crnu Goru je Jadransko-jonski auto put koji će biti investicija od preko milijardu eura i koji se očekuje da realizacija počne već krajem sledeće godine”, kazao je tada Spajić.

Šta će taj memorandum sadržati i kakva je to strateška saradnja s Bechtelom, iz Ministarstva finansija nam nijesu odgovorili. No, da je u pripremi veliki posao, čuli smo i od premijera Zdravka Krivokapića još u novembru.

“Jedan dogovoren u načelu, Jadransko-jonski auto put koji je dogovoren sa američkom stranom”, procijenio je tada premijer.

Ali o tom poslu nijesu svi u Vladi obaviješteni.

Ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić rekao je nedavno da će možda zvučati čudno ali nije uključen u to i oni su imali neke druge planove.

Za Bojanića prioritet bi trebalo da bude brza jadransko-jonska saobraćajnica na primorju za koju je već urađena projektna dokumentacija i dobijena sredstva iz evropskih fondova.

“Crnoj Gori treba puteva dosta ali da treba da izaberemo šta nam je prioritet, ne možemo baš sve da uradimo”, kaže Bojanić.

O čemu je riječ trenutno ne znaju ni u nevladinom sektoru uprkos tome što je premijer još na početku mandata obećao veću transparentnost.

Dejan Milovac iz MANS navodi da smo u Crnoj Gori imali prilično loše iskustvo ugovaranja mimo tendera, bilo da su domaći ili međunarodni,

“Zasad ima premalo informacija. Rekao bih čak nedopustivo malo informacija od strane Ministarstva finansija i socijalnog staranja imajući u vidu ono što nam je bilo iskustvo kada je u pitanju CRBC i izgradnja prioritetne dionice Smokovac Mateševo”, navodi Milovac.

Ne bi bilo dobro da greške koje smo pravili u prethodnom periodu ponovimo, poručuje Milovac, posebno jer imamo obavezu prema EU.

“Crna Gora jeste kandidat za članstvo u EU. Tu takođe imamo određene obaveze kada je u pitanju transparentnost ovakvih vrsta investicija, naročito u pregovaračkom poglavlju broj 8, odnosno konkurentnost. Da kompletan postupak bude u skladu sa tim pregovaračkim poglavljem i ono što je najvažnije jeste da građanima treba pokazati da postoji jasan otklon od prakse koju smo imali prilike vidjeti dosad”, cijeni Milovac.

Crna Gora i Albanija 2015.godine planirale su izgradnju Jadransko-jonskog autoputa vrijednog 1,4 milijarde eura.

Iako je bilo najavljeno da će 110 kilometara puta biti završeno tri godine kasnije, posao nije ni počeo. Portal “Balkan insight” piše da je američka kompanija Behtel prethodnih godina povezivana s kontroverznim sporazumima na Zapadnom Balkanu.



Komentari

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Povezani članci


Pratite nas i putem iOS i Android aplikacije

Jadran Novi® 2022. All rights reserved. Made By


Adria Management Services

Home
Vijesti
Radio
Pretraga