• Početak
  • Vijesti
  • Društvo
  • Srpski REM ocijenio da je odluka o zabrani reemitovanja programa TV Pink u Crnoj Gori politički motivisana

TVRDE DA U ODLUCI NEMA „NI TRAGOVA PROFESIONALIZMA“

Srpski REM ocijenio da je odluka o zabrani reemitovanja programa TV Pink u Crnoj Gori politički motivisana

Neprimjereni sadržaj Televizije Pink o tragediji u Cetinju izazvao je oštre osude javnosti, zbog čega su mnogi tražili zabranu emitovanja programa te televizije u Crnoj Gori
Neprimjereni sadržaj Televizije Pink o tragediji u Cetinju izazvao je oštre osude javnosti, zbog čega su mnogi tražili zabranu emitovanja programa te televizije u Crnoj Gori



Savjet Regulatornog tijela za elektronske medije Srbije (REM) ocijenio je da je odluka Savjeta Agencije za elektronske medije Crne Gore da zabrani reemitovanje jutarnjeg programa TV Pink na šest mjeseci, „isključivo politička motivisana“ i da u njoj nema „ni tragova profesionalizma“.

Savjet REM je u saopštenju ocijenio da crnogorski regulator pri donošenju te odluke nije ispoštovao procedure propisane zakonima te zemlje kao ni procedure propisane Konvencijom o prekograničnoj televiziji.

„Konvencijom je propisana obaveza medijskog regulatora da će, ukoliko ustanovi da je došlo do eventualnog kršenja tog akta, obavestiti regulatora koji je nadležan za navedenog emitera koji je učinio povredu i da će dvije države, odnosno regulatori, nastojati da prevaziđu poteškoće i da će se truditi da postignu prijateljsko rješenje spornog pitanja, kao i da će se, ukoliko se kršenje nastavi dvije nedjelje nakon obavještenja nadležnog regulatora, tek onda privremeno obustaviti reemitovanje inkriminisane programske usluge. To se nije dogodilo, jednostavno Savjet REM nije bio informisan“, stoji u saopštenju.

Neprimjereni sadržaj Televizije Pink o tragediji u Cetinju izazvao je oštre osude javnosti, zbog čega su mnogi tražili zabranu emitovanja programa te televizije u Crnoj Gori.

Savjet Agencije za elektronske medije (AEM) donio je juče odluku da na pola godine ograniči reemitovanje jutarnjeg programa u okviru TV programa „Pink“, „Pink plus“ i „Pink M“ iz Srbije, a odluka će na snagu stupiti tokom sljedeće sedmice.

”U okviru spornog jutarnjeg programa, 27. avgusta emitovan je prilog povodom tragedije koja se desila 12. avgusta na Cetinju. Njime je emiter ovih programa prekršio član 7 stav 1 Konvencije o prekograničnoj televiziji u dijelu koji se odnosi na obavezu poštovanja dostojanstva ljudskog bića i osnovnih prava drugih. SAEM je zaključio da emiter u ovom prilogu nedvosmisleno potvrđuje namjeru da, na senzacionalistički i provokativan način, privuče pažnju gledalaca, bezrazložno ugrožavajući dostojanstvo i privatnost žrtava i članova njihovih porodica”, saopštili su, pored ostalog, iz Savjeta AEM-a.

Dodali su da se u pitanje ne dovodi pravo svih emitera da informišu javnost o pitanjima od javnog interesa, ali da je Savjet ocijenio da se u navedenim sadržajima „zloupotrebljava pravo na slobodu izražavanja, a na štetu privatnosti, dostajanstva žrtava i prava drugih”.

„Cijeneći da se radi o pitanju od javnog interesa, čija zaštita zahtijeva sprovođenje mjere ograničenja, SAEM je zaključio da postoji kontinuitet spornog izražavanja, te da je opravdano i proporcionalno da se, u cilju njegovog suzbijanja i sankcionisanja, ograniči reemitovanje jutarnjeg programa u okviru navedenih TV programa u periodu od šest mjeseci”, naveli su iz Savjeta Agencije za elektronske medije.

Srbijanski REM je naveo da je zakonom o elektronskim medijima Crne Gore „propisano da se može ograničiti reemitovanje medijske usluge iz druge države, pod uslovom da su, između ostalog, obavljene konsultacije sa državom, odnosno regulatorom u čijoj je nadležnosti emiter koji je izvršio povrede“.

„Imajući u vidu da Savjet REM ni u jednom trenutku nije obaviješten o navedenom prekršaju pomenutog pružaoca medijske usluge, niti su obavljene konsultacije povodom istog, Savjet REM je mišljenja da takvo postupanje crnogorskog regulatora nije u duhu Konvencije, niti predstavlja osnov za dobrosusjedsku međusobnu saradnju dva regulatora“, piše u saopštenju.

Vuk Borilović je u masakru na Cetinju 12. avgusta ubio deset osoba, među kojima dvoje djece, a ranio šest.

NVO „35mm“: U slučaju TV Pink došlo do zloupotrebe prava na slobodu izražavanja

NVO “35mm” pozdravila je odluku Savjeta Agencije za elektronske medije da zabrani emitovanje jutarnjeg programa TV Pink na šest mjeseci.

U saopštenju se navodi da je nedavno u okviru jutarnjeg programa emitovan skandalozan programski sadržaj povodom avgustovske tragedije na Cetinju, kada je voditeljka neprimjereno i služeći se senzacionalizmom najavila gosta, nakon čega su ličnim interpretacijama i neumjesnim izjavama urušili dostojanstvo onih koji su u masakru izgubili svoje najmilije.

„Za regulatora bi i ubuduće trebalo da bude imperativ sankcionisanje onih koji krše osnovne zakonske odredbe i etičke norme, te izvještavaju u spekulativnom i senzacionalističkom maniru, jer jedino tako možemo očistiti i zaštititi crnogorski medijski prostor. Ne dovodeći u pitanje pravo svih emitera da informišu javnost o pitanjima od javnog interesa, smatramo da je u slučaju TV Pink došlo do zloupotrebe prava na slobodu izražavanja, te da porodicama tragično stradalih nije omogućeno da u miru žale“, navodi se u saopštenju koje potpisuje urednica medijskih programa u NVO 35mm, Milica Đokđurić.

Podsjetila je da je Konvencijom o prekograničnoj televiziji (član 7) propisano da svi programski prilozi, u pogledu njihovog prikazivanja i sadržaja, treba da poštuju dostojanstvo ljudskog bića i osnovna prava drugih.



Komentari

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Povezani članci


Pratite nas i putem iOS i Android aplikacije

Jadran Novi® 2022. All rights reserved. Made By


Adria Management Services

Home
Vijesti
Radio
Pretraga