Delegaciju Crne Gore predvodili su državni sekretar u Ministarstvu kapitalnih investicija Zoran Radunović, koordinator za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu kapitalnih investicija Milica Mićunović, izvršni direktor Aerodroma Crne Gore Goran Jandreoski i zamjenik direktora Petar Radulović.
U intenzivnom i obostrano otvorenom razgovoru razmijenjene su sve relevantne informacije o trenutnom stanju i budućim projektima u sektoru saobraćaja i pomorstva u Crnoj Gori, statusu pregovaračkog poglavlja 14, mogućnostima realnog Prostornog plana koji je u izradi, izazovima, mogućnostima i dijelom nedovoljno razjašnjenim pitanjima od krucijalnog značaja za poboljšanje pozicije u pristupnim pregovorima.
Kao i nebrojeno puta do sada iskazana je maksimalna posvećenost Vlade Crne Gore pristupanju Evropskoj Uniji i poštovanju svih standarda ljudskih prava, sloboda i održivog ekonomskog razvoja. Saobraćaj kao ključni i najvjerodostojniji reprezent osnovne ideje EU je u fokusu, prije svega, zbog stvaranja uslova za nesmetani protok ljudi, roba i usluga, a samim tim ideja i kulturnih dobara. Činjenica je da su glavni evropski koridori mimoišli Crnu Goru, ali pred nama je izazov da našu zemlju vratimo na evropske tranzitne puteve, uz dobre studije i ekonomski prihvatljiva infrastrukturna ulaganja.
Posebno je posvećena pažnja regionalnom povezivanju Crne Gore i ukrštanju trenutno glavnih koridora u pravcu istok-zapad, kao što su projekti Blue highway, Jadransko-jonski koridor, pruga Niksić-Čapljina i dr. Razmatrana je poslovna politika Aerodroma Crne Gore, kompanije Air Montenegro, postupak stečaja Montenegro Airlines-a, a posebno je značajno izvjesno skoro otpočinjanje faze 2 ECAA sporazuma, koje će otvoriti evropsko nebo za crnogorske kompanije.
Takođe, tokom sastanka bilo je riječi o održivoj i pametnoj mobilnosti jer je za 2022. godinu planirano ažuriranje Strategije razvoja saobraćaja u periodu 2019-2035 godine i njeno usaglašavanje sa strategijom pametne i održive mobilnosti.
Za očekivati je da podrška koju je Crna Gora dobila bude i materijalizovana kroz EU fondove i tehničke organe, što će u najvećoj mjeri zavisiti od kapaciteta Crne Gore i spremnosti da izvrši potpunu promjenu saobraćajne i pomorske politike.
Jadran Novi® 2022. All rights reserved. Made By
Adria Management Services