Kao odgovor na problem rasta cijena osnovnih životnih namirnica i visokih stopa inflacije Ministarstvo ekonomskog razvoja i turizma u saradnji sa predstavnicima najvećih trgovačkih lanaca u zemlji (Voli, Mercator, Laković, Domaća trgovina- Aroma, Franca) dogovorilo je višemjesečnu akciju pod nazivom “STOP INFLACIJI” koja podrazumijeva formiranje tzv. “antiinflacione korpe”, piše DAN ONLINE.
– Cilj ove akcije i uvođenja antiinflacione korpe je da smanjimo pritisak na životni standard građana i doprinesemo stabilizaciji cijena osnovnih životnih namirnica. Drago mi je da su naši trgovci pokazali društvenu odgovornost i od početka podržali ovu ideju, poručio je ministar ekonomskog razvoja i turizma Goran Đurović, saopšteno je iz MERT-a.
Antiinflaciona korpa formirana je na način da sadrži najmanje po jedan artikal iz svake od 25 vrsta dogovorenih proizvoda u tabeli koja slijedi. Izbor konkretnog artikla iz definisane vrste proizvoda vrši sam trgovac i formira cijenu u skladu sa prethodno postignutim dogovorom sa Ministarstvom (trgovačka marža u maloprodaji ne treba da bude iznad 5%, dok je trgovačka marža u veleprodaji takođe limitirana na 5%).
Trgovac je u obavezi da vodi evidenciju o vrstama, cijenama i zaračunatim maržama na pojedinačne artikle koji ulaze u strukturu antiinflacione korpe i na zahtjev Ministarstva iste dostavi na uvid.
– Svi trgovci imaju mogućnost da prošire listu proizvoda koji ulaze u sastav antiinflacione kopre, formiraju cijene prema postignutom dogovoru i o tome vode adekvatnu evidenciju, ali trgovac ne može skraćivati listu proizvoda. Trgovac može mijenjati artikle u okviru iste vrste proizvoda u zavisnosti od raspoloživosti i zaliha, na mjesečnom nivou. Trgovci će artikle obilježavati na poseban način, a Ministarstvo će obezbijediti odgovarajuću promotivnu kampanju trgovaca koji pristupe ovom sistemu snižavanja cijena, navodi se u saopštenju.
Predviđeno je da nove, snižene cijene u skladu sa dogovorom o “antiinflacionoj korpi” stupe na snagu 21. marta.
Sastanku u Ministarstvu ekonomskog razvoja i turizma prisustvovali su i predstavnici Privredne komore sa kojima je dogovoreno da koncept antiinflacione korpe predstave i ostalim trgovačkim lancima koji su zainteresovani da se pridruže akciji.
Jadran Novi® 2022. All rights reserved. Made By
Adria Management Services